Ilias Raissouni
Mijn naam is Ilias Raissouni en ik ben sinds 2018 als zelfstandig business analist verbonden aan Next Ground. Voor de overstap naar het ZZP-schap heb ik meer dan 16 jaar bij ABN AMRO gewerkt in uiteenlopende functies.
Track record
Ik begon als financieel adviseur en heb vervolgens diverse rollen bekleed, waaronder product-proces manager, procurement consultant en een leidinggevende functie binnen de bank. Toch riep het avontuur. Ik wilde mezelf blijven vernieuwen en ook de wereld buiten de banksector verkennen.
Ik kan me goed verplaatsen in de klant maar ook in het proces. Mijn doel is altijd dat proces te verbeteren: het kan simpeler, sneller en gemakkelijker. Dat komt allereerst de customer journey ten goede, maar uiteraard ook het bedrijf. Een product manager is ook een beetje business analist, eigenlijk ben je in die rol constant aan het analyseren en de markt aan het verkennen. Hier en nu, maar ook in de toekomst. En in sales heb je intensief contact met zowel de klant én met je collega’s. De basis ligt bij de klant, want die weet hoe hij het wil. Ik neem altijd de tijd om goed na te denken over de customer journey: waar wordt het moeilijk, waar haakt hij af?
“Mijn doel is altijd het proces te verbeteren. Het kan simpeler, sneller en gemakkelijker”.
Alles moet kloppen
Van aanvraag tot en met de levering en betaling, alles moet kloppen. Daarom neem ik ook graag verantwoordelijkheid voor de serviceketen. Maar dan niet als olifant in de porseleinkast, iemand die wel even komt zeggen hoe het allemaal anders moet. Je moet het spel ook diplomatiek spelen, je werkt met mensen van allerlei niveaus en expertises en er spelen veel gevoeligheden in organisaties. Gelukkig ben ik in staat om snel te zien hoe de hazen lopen, en dan door te pakken. Ik denk dat het mijn kracht is dat ik op verschillende niveaus kan werken met mensen op uiteenlopende posities en zaken.
De link met Next Ground
Sinds 2018 werk ik als zelfstandige via Next Ground. Mijn initiële opdracht was bij een fintech startup in de valutahandel. Daarna volgde – voor het eerst buiten de financiële dienstverlening – Sanquin, beter bekend als de ‘bloedbank’ van Nederland. Hier heb ik gewerkt aan het digitaliseren van processen bij het veranderingsteam Donor Centraal.
De uitbraak van het coronavirus maakte deze opdracht buitengewoon urgent, onder meer omdat de organisatie moest inspelen op processen als Digitaal oproepen en Doneren op afspraak. Er was heel wat te doen bij een organisatie die nog goeddeels met papier werkte. Er moest veel en snel afgebouwd worden. Gelukkig is dat proces heel goed verlopen.
Wil je weten wat ik of Next Ground voor jou kan betekenen? Neem dan contact op via bovenstaande contactgegevens of vul ons contactformulier in.