Next Ground Academy is live!

Consultant

Floris Witteveen

Mijn naam is Floris Witteveen en sinds oktober 2024 ben ik werkzaam als consultant bij Next Ground. Momenteel werk ik als Business Analyst aan een uitdagende opdracht bij Lely. Samen met interne en externe collega’s werk ik aan het optimaliseren van Lely’s subscription billing-implementatie. We kijken hierbij onder andere naar de customer journey op het klantportaal, de betrouwbaarheid van de verschillende geautomatiseerde processen en juistheid van onderliggende facturatiestromen. Ons gezamenlijke doel is een soepel en toekomstbestendig proces waarbij Lely het operationele werk zo veel mogelijk uit handen wordt genomen. Daarmee kan de focus op innovatie gericht blijven.

Track record

Mijn studieachtergrond is een Master in Digital Business & Innovation aan de Vrije Universiteit te Amsterdam, waarbij ik ben afgestudeerd op het onderwerp “Information System Complexity as perceived by IT and Business functions”. Juist het slaan van de brug tussen de operationele en IT-functies binnen bedrijven wekt mijn interesse en op dat snijvlak begeef ik mijzelf dan ook graag.

Hiervoor werkte ik als Digital Transformation Consultant bij PwC, waar ik waardevolle ervaring heb opgedaan op het gebied van SAP S/HANA-implementaties, het uittekenen van fit-gap analyses en het inrichten van financiële processen binnen IT-oplossingen. Op dat laatste gebied ben ik ook werkzaam geweest bij online marketingbedrijf Merkle in Barcelona, waar ik binnen de finance afdeling meewerkte aan het efficiënter inrichten van de implementatie van Microsoft Dynamics NAV, in voorbereiding op een migratie naar Microsoft Dynamics 365. Daarvoor maakte ik gebruik van verschillende tools binnen het Microsoft Power Platform (zoals Power BI, Power Apps, Power Automate).

Ik zie mijzelf als iemand die goed kan schakelen tussen de talen van developers en die van de verschillende stakeholders uit de business. Juist door op detailniveau te begrijpen hoe iets werkt, maar tegelijkertijd ook de strategische belangen van een organisatie te kunnen overzien, geloof ik dat je écht het verschil kunt maken.

“Juist door op detailniveau te begrijpen hoe iets werkt, maar tegelijkertijd ook de strategische belangen van een organisatie te kunnen overzien, geloof ik dat je écht het verschil kunt maken.”

De stap naar Next Ground

Begin 2024 kwam ik voor het eerst in contact met Next Ground, waarbij ik direct een goede klik voelde in onze verschillende gesprekken. Na mijn start voelde ik mij al gauw onderdeel van Next Ground. Naast het feit dat we erg mooie projecten mogen vervullen bij onze klanten, dragen we waarden uit die erg goed matchen met mij als persoon. Het fijne van de kernwaarden van Next Ground is dat we deze toepasbaar maken binnen onze opdrachten. De focus ligt daarbij dus niet op aantal verkopen, maar willen we goed nagaan of iets in het voordeel van de klant, eindklant en andere stakeholders is. Kortom, we willen onze klanten zo goed mogelijk ondersteunen in hun “next” step van de reis die digitale transformatie heet.

Wil je weten wat ik of Next Ground voor jou kan betekenen? Neem dan contact op via bovenstaande contactgegevens of vul ons contactformulier in.