Johan van der Stok
Mijn naam is Johan van der Stok. Ik woon met mijn gezin in Woerden. Sinds 2021 ben ik verbonden aan mooie netwerk van Next Ground. Mijn drive ligt in het verbeteren van de dienstverlening aan de klant. Vaak zijn daar procesverbeteringen voor nodig, soms is het nodig om een project op te starten en meestal raakt het ook de vaardigheden van medewerkers. In dat speelveld voel ik me thuis. Ik heb jarenlange ervaring in het verbeteren van processen. Ik heb verandertrajecten begeleid en ik ben ervaren als het gaat om het leiden van projecten die resultaat opleveren voor de organisatie en voor de klant. Mensen omschrijven mij als gestructureerd, doortastend, proactief, organisatietalent, sociaal, klantgericht.
Track record
Na mijn studie bedrijfseconomie aan de UvA ben ik begonnen bij Rabobank Nederland Effectendiensten. Als procesmedewerker heb ik in deze periode zowel een rol gehad in de operationele uitvoering als in de ondersteuning van processen bij de dealingroom. Vanuit die positie ben ik als snel doorgegroeid naar Consultant bij ING Financial Markets. In deze rol was ik de rechterhand van het management bij het begeleiden en implementeren van initiatieven met impact op de bestaande processen.
Ik kreeg veel energie van het integreren van wereldwijde backoffice activiteiten naar een nieuw Shared Service Center in Amsterdam.
Onder de paraplu “Business Process Management” heb ik vervolgens namens Adviesbureau O&I jarenlang grotere verandertrajecten begeleid bij de bekende banken in Nederland. Zo heb ik gewerkt voor ABN-AMRO, Fortis Bank, SNS Bank, Robeco en Rabobank. Altijd met als doel om processen klantgerichter en slimmer te maken. Mijn certificering als Lean Six Sigma Black Belt helpt mij daar enorm bij. Waar ik nog met veel plezier op terugkijk is de Business Game die ik heb ontwikkeld om op een interactieve manier en met veel humor procesverbeteringen door te voeren. Mijn laatste periode in loondienst was bij ASR Verzekeringen. In de rol van Change Manager Klantwaarde heb ik onder andere een klantendashboard ontwikkeld, een SAP CRM implementatie getrokken en NPS metingen opgezet om de klanttevredenheid in het klantcontact te verbeteren. Superleuk!
In 2014 heb ik de stap gezet naar zelfstandig ondernemerschap. Via mijn opdracht als Procesmanager bij Vitens in 2020 ben ik in contact gekomen met Next Ground. Dat gaf meteen een goed gevoel en inmiddels zijn we enkele jaren heel fijn in samenwerking met elkaar. Zo kon ik bijvoorbeeld de Next Ground collega’s alles vertellen over de uitrol van de prefab Meterkast die ik bij Vitens heb begeleid. Een mooi voorbeeld van innovatieve transitie in de bouwwereld.
“Mijn drive ligt in het verbeteren van de dienstverlening aan de klant.”
Mijn link met Next Ground
Next Ground heeft kernwaarden die sterk bij mij passen. Via de bijeenkomsten bij Next Ground kan ik mijn kennis uitbreiden en mijn netwerk versterken. Het is mooi om te zien dat Next Ground interne medewerkers en ZZP’ers in hun netwerk op dezelfde manier benadert en waardeert. Zo helpen we elkaar en is er meer dan alleen een zakelijke band.
Wil je weten wat ik of Next Ground voor jou kan betekenen? Neem dan contact op via bovenstaande contactgegevens of vul ons contactformulier in.