Marco van der Ster
Ik ben Marco van der Ster en woon samen met mijn vrouw en dochter in Amersfoort. Sinds 2022 ben ik als product owner verbonden aan Next Ground. Ik ben een digitaal strateeg die graag praatplaten maakt. Bestook mij met ideeën, wensen en plannen en ik bedenk al snel concrete invullingen en creatieve alternatieven. Meedenkend, kritisch en verbetergericht. Hieronder vertel ik meer over mijzelf.
Track record
Twaalf jaar werkte ik bij Ordina in het vakgebied van integrale business intelligence. Voor klanten uit diverse branches verzamelden we op een gestructureerde manier data. We gebruikte dat om de informatiebehoefte in te vullen en hielpen managers gericht te sturen, om continue te blijven verbeteren. Begin 2008 ging ik als zelfstandige aan de slag. Eerst als business consultant, waarbij ik op een goed moment het agile gedachtengoed omarmde en mijn weg als product owner vervolgde. In 2013 kwam dat echt ‘los’ en heb ik me vaak gericht op digitale klantomgevingen, ‘Mijn Omgevingen’. Zowel voor web als in apps. Klanten waren onder andere ABN AMRO, Aegon, a.s.r. en Rabobank. Zo werkte ik bij ABN AMRO aan het vernieuwen en innoveren van internetbankieren en mobiel bankieren. Dat ging dan vooral om het verbeteren of toevoegen van digitale klantreizen: uitwerken met UX’ers, ontwikkelen door engineers en optimaliseren met analisten. Verder kijken dan de opdracht zelf en ook de manier van werken doelgerichter en efficiënter proberen te maken. Een strategy map, een confrontatiematrix, een hypothese framework; allemaal tools voor het creëren van meer samenhang.
“If it is to be, it is up to me. Als je wilt dat het anders gaat, dan zul je daar zelf iets voor moeten doen”
Met elkaar richting geven
Ik hou ervan om te werken aan digitale oplossingen waardoor de klanten van onze klant gemak ervaren. Als product owner ben ik verantwoordelijk voor het bedenken, uitdragen en realiseren van digitale proposities. Ik ontwikkel strategische plannen die aansluiten bij de organisatie en markt, maak duidelijke keuzes voor vooruitgang, krijg mensen in beweging en verbeter klantreizen om conversie te verhogen. Dat doe ik vanuit de overtuiging ‘if it is to be, it is up to me.’ Als je wilt dat het anders gaat, dan zul je daar zelf iets voor moeten doen. Op dit moment heb ik via Next Ground een opdracht bij Van Wijnen aangenomen, waarbij we werken aan een kopers-portaal. Ik vind het mooi om richting te geven en resultaten neer te zetten. Maar daarbij beschouw ik de menselijke schakel als onmisbaar. Er wordt nog wel eens voorbij gegaan aan dat je als product owner voor meer verantwoordelijk bent dan alleen het resultaat. Ik zet mij dan ook maximaal in om op elke moment in een traject te zorgen dat iedereen betrokken en aangehaakt blijft. Informatie delen, maar ook uitnodigen mee te denken en vooral zelf ook bereikbaar en beschikbaar zijn.
Een mooie kans bij Next Ground
Tijmen en ik komen elkaar geregeld tegen, we wonen bij elkaar om de hoek. Zo af en toe polste hij mij voor een opdracht. Niet altijd was er een inhoudelijke match, totdat er een passende opdracht voorbij kwam. Vrij snel kwamen we tot de conclusie dat dit een mooie kans was; voor mij qua werk, maar ook om samen te gaan werken met Next Ground. Het feit dat ik als zelfstandige Next Ground ‘erbij’ krijg, ervaar ik als bijzonder prettig en een waardevolle aanvulling.
Wil je weten wat ik of Next Ground voor jou kan betekenen? Neem dan contact op via bovenstaande contactgegevens of vul ons contactformulier in.