Consultant

Evert Nagel

Ik ben Evert Nagel en sinds 2018 ben ik verbonden aan Next Ground. Mijn passie is het daadwerkelijk realiseren en borgen van fundamentele business changes en benefits. Graag vertel ik iets over mijzelf en waarom ik voor Next Ground heb gekozen.

 

Track record

Na mijn studie commerciële economie ben ik gestart als management trainee bij KPN. Het toenmalige overheidsbedrijf zocht vers bloed om de transitie naar een commercieel bedrijf tot een succes te maken. Na een tiental jaren in de commerciële hoek van het bedrijf te hebben gewerkt als verkoper, salesmanager en productmanager, heb ik de overstap gemaakt naar projectmanagement. Als overall verantwoordelijk projectmanager heb ik samen met multidisciplinaire projectteams de diensten WisselGesprek, NummerWeergave, VoordeelNummers en FlexiBel mogen realiseren en commercieel introduceren in Nederland. Het samenbrengen van IT, TI, processen en commercie geeft mij een boost aan energie.

Na deze enerverende periode met het ene na het andere project heb ik mij op het lijnmanagement gestort en ben vijf jaar lang verantwoordelijk geweest voor de afdeling KPN Billing Productie. De afdeling produceerde en incasseerde alle consumenten en zakelijke telefoonrekeningen voor het vaste net. We hebben het dan over meer dan 25 miljoen facturen en enkele miljarden euro’s omzet op jaarbasis. Releasematige innovatie van de billingstraten behoorde ook tot mijn verantwoordelijkheden. Aansluitend hierop heb ik echt in de IT-keuken kunnen kijken en acteren in mijn rol als manager Application Maintenance binnen de unit IT Operations. Ik was verantwoordelijk voor het beheer van ruim 250 applicaties en meer dan 100 fte applicatiebeheerders en teammanagers.

Mijn grote drijfveer is het onder grote druk daadwerkelijk realiseren van businesswaarde en benefits.

Deze periode gaf mij de drive om weer projecten op te pakken. Daarom greep ik een kans om mijn kennis en ervaring van facturering te benutten als programmamanager Billing. Nieuwe elektronische betalingsdiensten zagen het daglicht, voor de nieuwe VOIP-dienst moest een nieuwe billingstraat ingericht worden en sanering en versimpeling van legacy billingsystemen was dringend gewenst.

Mijn periode bij KPN heb ik afgesloten in het CRM-domein. Binnen alle zakelijke klantkanalen met meer dan 2.500 gebruikers heb ik Oracle CRM geïmplementeerd in combinatie met een nieuwe klantgedreven werkwijze en voor de consumentenmarkt de eerste stappen op weg naar omnichannel zakendoen.

 

Een nieuw hoofdstuk

Toen er na 29 jaar een eind kwam aan het hoofdstuk KPN heb ik er voor gekozen freelance mijn carrière te vervolgen. Bij zorgverzekeraar Menzis, unit Klant & Operations, heb ik als projectmanager Salesforce geïmplementeerd. Ik deed dit in combinatie met de rol van Chief Product Owner om de nieuwe Agile werkwijze verder te borgen en perfectioneren. Via Next Ground was mijn volgende project bij de Vereniging COIN, de koepelorganisatie van Nederlandse aanbieders van elektronische communicatiediensten en -netwerken. Hier verzorgde ik de Go2Market van een nieuwe dienstpropositie Abonnee Informatie en de transitie van de publieke dienst Nummerportabiliteit van on premise naar de cloud (AWS). Ook nu combineerde ik de rol van projectmanager met die van Chief Product Owner/Teamleider.

Voor Credit Agricole Consumer Finance Nederland heb ik de digitale samenwerking met Tesla binnen een zeer kort tijdsbestek succesvol geoperationaliseerd door een websiteconnectie en het inrichten van een dedicated Tesla financial lease proces en Tesla servicedesk. Mijn tweede opdracht binnen deze bank was het digitaliseren van het grotendeels handmatige primaire proces voor de afdeling Corporate Loans. Tijdens dit project heb ik op verzoek het management van de afdeling op ad interim basis opgepakt naast mijn projectmanagerrol.

 

De verbinding met Next Ground

Eind 2017 ben ik in contact gekomen met Tijmen via een ex-KPN collega die door zijn toedoen werkte bij Pon Holdings. Zijn bevlogenheid, creativiteit en expertise spraken mij enorm aan. Een mooie opdracht bij Pon zat er op dat moment helaas niet in, maar ik leerde wel Maarten kennen, die toen nog voor Pon werkte. Behalve dat de werkwijze van Next Ground consulting mij aanspreekt is het heel fijn om met Maarten en Tijmen te kunnen sparren op kansen, inhoud en aanpak. Ze zijn professioneel, bevlogen en hebben oog voor hun klanten maar ook voor hun mensen.

Wil je weten wat ik of Next Ground voor jou kan betekenen? Neem dan contact op via bovenstaande contactgegevens of vul ons contactformulier in.