Corine van Schie
Ik ben Corine van Schie en in 2020 ben ik gestart als Head of Marketing bij Next Ground. Daarnaast ben ik ook inzetbaar als consultant voor customer engagement gerelateerde projecten. Hieronder vertel ik iets over mijzelf en waarom ik voor Next Ground heb gekozen.
Track record
Na een studie internationale economie ben ik gestart als management trainee bij Pon Holdings. In de automotive sector is het zaadje gelegd voor een loopbaan binnen CRM en Marketing. Dit was in een periode waarin we in een transitie zaten van een productgedreven naar een meer klant-en data-georiënteerde organisatie.
Deze transitie, die met alle fasen van een verandering gepaard ging, vond ik erg interessant. Daarom besloot ik als consultant meer bedrijven te helpen. In veel sectoren is men bezig met deze transitie en zo heb ik in korte tijd veel ervaring opgedaan t.a.v. customer journeys, procesmanagement en campagnemanagement binnen het bank- en verzekeringswezen en ook bij een educatieve instelling. Vervolgens heb ik weer de stap gemaakt naar de business.
“Mijn grote drijfveer is het beïnvloeden van klantgedrag met aandacht voor de mens, onderbouwd door data en techniek.”
Als Global CRM-manager kreeg ik bij Bugaboo International, fabrikant van design kinderwagens, de kans een eigen CRM-afdeling op te richten. In zes jaar tijd heb ik met een geweldig team een CRM-strategie kunnen uitvoeren die gericht was op customer life cycle management, event driven (e-commerce) campagnes, modellen voor klantsegmentatie, datakwaliteit en-analytics en de implementatie van nieuwe CRM- en marketing automation tooling.
Start-up of corporate?
De overstap naar Next Ground kwam tot stand via een oud-collega van zowel mij als Maarten Benschop, die ons beiden goed kent. Er was op dat moment een concrete opdracht bij een klant maar Maarten en Tijmen Pardijs vertelden ook over de ambities en plannen van Next Ground en de behoefte aan een marketingstrategie. Het werd een gecombineerde functie. De combinatie van een concrete opdracht als consultant samen met de green field marketing opportunities voor Next Ground klonken mij als muziek in de oren.
Aan de ene kant de start-up mentaliteit van Next Ground, dicht bij het vuur, ongetemde ambities en snel schakelen. En aan de andere kant de CRM-uitdagingen van een grote organisatie die ook nog eens midden in de maatschappij staat met een database van 3 miljoen records. Het is bijzonder om te zien en te merken hoe gedreven Maarten en Tijmen hun ambities nastreven. De mensen met wie ze werken aan de klantzijde maar ook de consultants die zijn aangesloten bij Next Ground staan altijd centraal.
Een match met Next Ground
Aandacht voor de klant begint met aandacht voor de mensen in een organisatie. En aandacht betekent vragen stellen. Met wie werk je, hoe werk je samen, heb je hetzelfde doel of zijn er tegengestelde belangen, hoe kun je van elkaar leren? De klant speelt in iedere organisatie een belangrijke rol, maar niet iedereen ziet direct de toegevoegde waarde van zijn of haar werk voor de klant. Toch is de output van de ene medewerker de input voor een andere collega in de keten richting de klant.
Mijn grote drijfveer is het beïnvloeden van klantgedrag met aandacht voor de mens, onderbouwd door data en techniek. In de samenwerking met mensen gaat het om emotie, bij data draait het om feiten. Op basis van onderbouwde inzichten kun je de juiste businessbeslissingen nemen (‘wat’). De executiekracht van een beslissing is weer afhankelijk van de mensen (‘hoe’). Dat is waar de kracht zit van Next Ground: ‘het wegkomen van de kant’. En we blijven natuurlijk niet zelf op de kant staan. Wij gaan mee op het doel af!
Wil je weten wat ik of Next Ground voor jou kan betekenen? Neem dan contact op via bovenstaande contactgegevens of vul ons contactformulier in.